Yohanna Photography

Kategori: Resor

London baby del 3

Nu har jag inte mer att berätta för er mer än att detta är sista bilderna jag kommer lägga upp i delarna. Kommer självklart säkert lägga ut fler bilder i kommande inlägg eller när jag bara känner för att visa er något, tex lite shopping jag köpte osv. Men inte fler nu på ett tag, om ni vill se lite av de jag köpte så kommentera det nedanför så ska jag visa er vad jag köpte vart och priser m.m. : )

London baby del 2

Torsdagen var det bara shopping igen körde våra sista akutköp som Primark, forever21 och lite andra butiker som vi kände att nä detta måste jag ha, lite av ett "jag ska fundera" plagg man sett tidigare i veckan men ångrat att man inte köpt.

Sedan var det Fredag, dagen vi skulle åka hem. Kl 00.40 tror jag det var så tog vi tåget till flygplatsen, alltså kunde vi inte utnyttja någon tid på fredagen i London vilket var synd. Men vi chillade på flygplatsen, jag halvsov väl hela tiden, satte oss på flyget vid 6 på morgonen och jag sov nästan hela vägen då jag mådde sjukt illa och var yr i huvudet. Kom till Danmark och satte oss på tåget hem, var hemma vid 13.40 och åkte hem och sov. Var så sjukt trött efter en sån rolig resa tillsammans med min kusin.

Jag är otroligt glad att jag åkte med henne, hon har varit i London en gång tidigare och kunde lite mer än tröga mig som inte kan någonting typ haha! Hon är rolig att umgås med och är lika knäpp som jag i huvudet haha, ångrar inte en sekund att jag åkte dit med henne.

fortsättning följer...

London baby del 1

Den 25 till 30 Oktober åkte jag till London med min kusin, första gången jag besökte London. Tågresan och flyget var inte speciellt roligt då jag inte hade sovit något under natten, vi åkte ganska tidigt ifrån Ronneby nämnligen och inte roligt sällskap hade jag heller då min kusin sov mestadels utav vägen. Men det gick, lyckades sova en stund på flyget iallafall vilket var skönt även om jag höll på att spy hela tiden då jag är väldigt åksjuk när det gäller bil och flygplan.

Första dagen drog vi oss mest bara till stället vi skulle bo på, packade upp lite och åt subway. Mycket mysigt och trevligare sällskap då kusinen var vaken ;) haha skämtosida. Men vi vandrade runt lite och bara snackade allmänt vilket var hur mysigt som helst, egen tid med kusin sådär 1136 kilometer hemifrån. Somnade rätt tidigt på kvällen och detta var en söndag när vi landade i London.

Måndagen var det bara en massa shopping, vi gick på oxford street fram och tillbaka mer eller mindre, gick in i butikerna som kändes "där måste vi in i" och fönstershoppade i butikerna vi kände "där behöver vi inte gå in i" haha. Var liknande på Tisdagen och på Onsdagen så vandrade vi runt i London mestadels, kollade in Big Ben, London eye, ett par killar som dansade och gjorde trix på gatan, en liten karusell brevid och tog det lugnt medans vi på kvällen drog på en shoppingrunda igen.

Kommer dela upp veckan på två i text, men ni kommer nog få fler än 2 inlägg med bilder. Vi får se :)

fortsättning följer...

en halv dag i karlskrona

Imorse vid 5 i 9 tog jag tåget mot karlskrona, mötte upp min fina klass och mina två lärare på tåget. Vi gick hem till min ena lärare och lämnade av våra grejer och kollade lite på hans lägenhet. Efter det gick vi ner till Glassiären som är otroligt awesome och ska ni besöka Karlskrona någongång under sommaren så är Glassiären det perfekta stället att käka glass på. Otroligt billigt och otroligt jädrans gott med för den delen så vi käkade frukost där och sedan gick vi runt lite och kollade i tre kyrkor och sen gick vi tillbaka och käkade pizza. Proppmätt som jag redan åt jag 1/4 del av pizzan haha kan inte säga att jag mådde så bra utav det ;) Vi tog tåget tio i två tillbaka till Karlshamn och till skolan. Vi sjöng lite i klassrummet och fick våra betyg, gick och grillade lite och hade lite tävlingar. Min grupp med Maja, Felicia och Emma kom på första plats så blev massa glad. Vi vann en Tom och Jerry påse som jag gav till min lilla syster, så nu har jag officellt Sommarlov! så underbart

lite bilder från Sweden rock

Min älskade vän Emma har nu lagt ut några bilder från Sweden rock 2013 så jag tänkte att jag lägger ut dem så får ni se några bilder iallafall.

stockholm del 3

Detta blir det sista inlägget om stockholm. När vi var på svt fann vi även tre stora glasburar och jag tänkte direkt "vart har jag sett dessa förr?" och sen kom jag på det. Det var ju han killen Martin Rolinski – In And Out Of Love och sedan chillade vi resten av kvällen.

På fredagen åkte vi till kungliga operans rekvesitagaderobe. Jag tyckte det var riktigt ointressant och tråkigt där. Men jag var nog den ända som var ointresserad, deusstom var det iskallt i gaderoben. Kanske var det för att hålla kläderna i bättre skick? ingen aning haha. Har inga bilder därifrån för jag pallade inte fota där. Sen gick vi på stan jag och dem snygga brudarna i media ettan och käkade subway.

stockholm del 2

Oj, jag har heeelt glömt bort att blogga om stockholm. Himla knasigt. När vi kom fram till stockholm drog vi till tekniska museet och skulle spela in ett nyhetsinslag. Jag var värder flickan haha, gick sådär men nu vet jag helt säkert iallafall att TV är ingenting för mig. Efter vi hade spelat in och sådant ganska mycket testade vi på radio och det var mega roligt. Jag älskade det verkligen, så det är någonting jag kommer satsa på i framtiden. Nu vet jag vad jag vill och det känns underbart.

Efter vi hade varit på tekniska museet drog vi vidare till svt och där fick vi gå in i massa rum och studiosar. Men det bästa var att vi fick gå in i bolibompa studion. Det var awesome och jätte kul. HEHHE.. och draken i bolibompa <3
Känner ni igen någon studio?

hemma igen från stockholm

Gud vad skönt att vara hemma efter stockholms resan. Är helt seg och trött. Skönt att det är lördag idag så jag kan slappa och ta det lugnt efter allt springandes runt om i stor staden.

Torsdagen började med att jag gick upp halv fem på morgonen och började fixa mig och packa ner det sista och plocka ur saker jag ångrat mig att ta med hehe. Vid klockan sex var jag på flygplatsen och mötte upp de andra som redan var på plats. När vi kom dit fixade vi med våra väskor och skickade iväg dem till flygplanet. Under natten hade det snöat en del så vi fick sitta på flygplanet en stund längre än vad vi egentligen skulle innan det lyfte pga att dem var tvungna att spruta något rosa medel på flygplanet så snön inte skulle frysa och så. En halv timme (tror jag) senare lyfte flygplanet. Det var första gången för mig som jag satt i ett flygplan så jag var lite halv nervös men när vi väl lyfte gick det himla bra. Jag tyckte det var ganska kul, vi fick även jätte god frukost. Det var himla mysigt och personalen var riktigt trevliga. Dock fick jag riktigt jädra ont i öronen usch men det var riktigt coolt att se ner på marken och det. Jag fattar inte varför alla är så rädda att flyga? Det känns ju knappt och är jätte kul.

peppad låt

Äntligen har jag hittat låten, låten jag letat efter den kvällen när jag stod i högen bland allt folk, svettigt folk. Låten som fick mitt huvud att börja gunga, love love love it. Äntligen, måste dela med mig. Fint minne från emmabodafestivalen ♥

Här är en film som jag filmade när dem spelade låten, under min film kommer orginalet.

video från emmaboda

Åååh, hittade en video från emmaboda festivalen i sommras. På videon så spelar bingo players och det var as grymt.

Emmaboda

Sammanfattning utav veckan

Tittat på nästan alla artiser, mina favoriter var Bingo players, den svenska björnstammen, far och son och kapten röd. Jag missade maskinen och general knas igår pga att jag åkte hem tidigare. Vi åt festival mat och dansade tills benen inte orkade mera, jag vart hes och folk bad mig vara tyst. Jag pussade random killar och skrev mitt nr på en bänk och vad folk ringa ifall dem var kåta (fråga inte varför, kul grej), jag blev lämnad utav min sovkamrat som åkte hem och fick en ny, jag blev rånad utav två stolar och tappade min mobil men hittade den igen.

Kommer inte på så himlans jävla mycket mer, men här kommer första delen utav bilder del ett utav två

hemma från emmaboda festivalen och sjuk som ett as.

Tja, kom hem i söndags från emmaboda och jag är sjuk som ett as. jag har inte orkat blogga, det hände sjukt mycket och jag är galet trött.. orka inte ens berätta vad som hände, det var för mycket. men kan säga banden jag såg iaf.

Onsdagen: Booka Shade, Designer Drugs & Fukk Off.
Torsdagen: Movits, Djurparken, Syket, Skrillex & Den svenska björnstammen.
Fredagen: Hästpojken, Slagsmålsklubben, Familjen, Moto Boy, Danger & Fool.
Lördagen: Daniel Adams Ray, Lilla Lovis, Infected Mushroom, Vitaliv, JJ & Feed Me
Grymmaste dagarna ever från tisdagen kl 10.00 till Söndagen kl 20 i 2 var jag i emmaboda! ont i fötterna, blöta kläder, leriga skor, söta killar & många kompisar.

men det var faktis inte förens på lördagen då jag träffade den sötaste killen som hade kommit hem från bulgarien då jag insåg hur mycket han betyder för mig. tack för att du finns mitt hjärta. lööv.